donderdag 31 december 2020

Gewoon normaal

In m'n laatste blog van vorig jaar had ik het over de net overleden Jules Deelder en noemde ik de op een Rotterdamse gevel geplaatste tekst 'De omgeving van de mens is de medemens'  een van zijn meest rake spreuken. Vervolgens eindigde ik met de opmerking dat we in 2020 goed op elkaar moesten passen. Toen ik dat schreef wist ik natuurlijk niet dat we in dit idiote jaar de medemens vooral zo weinig mogelijk in onze omgeving mochten laten komen, juist omdát we goed op elkaar moesten passen... Het kan raar lopen! 

Ook nu weer weten we natuurlijk niet wat het komende jaar ons gaat brengen. Maar toch hopen we er weer het beste van. 

Vooralsnog gaan we ervan uit dat het vaccineren ons gaat helpen om er een 'normaler' en 'gewoner' jaar van te maken dan het jaar dat we nu achter de rug hebben. Met een flinke portie geluk gaan we weer een beetje terug naar het oude normaal. Dan kunnen we weer 'gewoner' op vakantie, juichen tijdens het EK voetbal en de Olympische Spelen en vieren we de feestdagen weer net als vroeger. Om dat nostalgiegevoel nog wat extra kracht bij te zetten hierbij een foto van op de dag af 55 jaar geleden, uit de tijd dat 'geluk nog heel gewoon was'.

Ik wens iedereen een normaal - dus goed en vooral gezond - 2021 toe, met veel medemensen in de nabijheid! Mijn nieuwe normaal is trouwens dat ik niet meer elke week, maar eens in de twee weken op deze blogpagina een stukje schrijf.

En nou gauw opgehoepeld 2020; we zullen je nooit vergeten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten