donderdag 16 maart 2017

Geen gaatjes

Het is voor mij niet altijd even makkelijk om te reageren wanneer ik bij 'm in de stoel zit, maar onze tandarts is altijd wel in voor een praatje. Vandaag ging het niet alleen over het heerlijke voorjaarweer, maar ook over de verkiezingsuitslagen van gisteren. Wilma was alvast naar buiten gelopen (geen gaatjes) en Bastiaan stond nog in de praktijkruimte (ook geen gaatjes) en zei dat hij de volgende verkiezingen ook mag stemmen. De tandarts gaf aan dat hij het een voorrecht vond dat wij in ons land onze bestuurders mogen kiezen. Ik was het daarmee eens en vind het bovendien niet meer dan logisch dat een tandarts enthousiast is wanneer het om kiezen gaat.

We kletsten nog wat verder waarna ik uit de stoel opstond (ook al geen gaatjes) en naar de balie liep om te betalen.
'Kijk, daar staat mama' zei Bastiaan en hij wees naar de monitor die in verbinding stond met een camara die buiten aan de gevel was bevestigd.
'Ja, ik kan hier vandaan niet alleen zien wat er in de wachtkamer gebeurt maar zie zo ook wat er buiten op straat aan de hand is. Zo kan ik bijvoorbeeld nagaan of je moeder geen autospiegels vernielt ofzo', zei hij lachend.

Wilma kwam even later weer de tandartspraktijk ingelopen en was zich er niet van bewust geweest dat wij haar hadden begluurd. Al had ze natuurlijk wel kunnen weten dat een tandarts alles in de ga.. gaatjes houdt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten