donderdag 10 oktober 2019

Net als in de film

Nadat we gisterenavond Chateau Meiland de Televizierring zagen winnen moest Moos nog worden uitgelaten. Maar pas toen ik naar buiten stapte merkte ik dat het goot. In zo’n geval kijk ik dan op m’n weer-app en daarop zag ik dat de hoosbui elk moment kon stoppen. En inderdaad: ineens werd boven de kraan in een keer dichtgedraaid en viel er geen druppel meer.


Ik dacht weer aan hoe ik eind jaren 80 naar Back to the Future (part two) keek, waarin ze naar onze tijd vlogen en arriveerden tijdens een enorme bui. Hoe fascinerend ik het toen vond dat ‘Doc’, nog schuilend in zijn vliegende auto, keek op zijn horloge (smartwatch?) en tegen Marty zei dat hij daarop zag dat de bui zo over zou zijn. Het leek me destijds iets dat onmogelijk te realiseren zou zijn.

Toch bijzonder dat men zoiets toen al bedacht. Al zaten ze er in die film soms flink naast hoor. Zo kwamen ze aan in onze tijd en bleek dat de president een gezette man zou zijn die heel bot was, vooral schreeuwde dat hij gelijk had en rijk was geworden met onder meer gokpaleizen.
Ach, in een film kan nou eenmaal alles...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten