donderdag 4 juli 2019

Vrouwen kijken

Mijn vader en ik hebben sinds kort een nieuwe gemeenschappelijke hobby: vrouwen kijken! Vooral op deze lange zomeravonden gaan we er met enige regelmaat eens even goed voor zitten. Soms onderuitgezakt en daarna weer op het puntje van onze stoel, met een drankje en wat chippies binnen handbereik. En we delen complimenten uit, maar hebben vaak ook kritiekpunten...


Voordat we (als late vijftiger en vroege tachtiger) voor ‘dirty old men’ worden aangezien, zal ik het maar snel toelichten. Onze hobby heeft niets te maken met waar de Three Degrees destijds over zongen, want ik heb het natuurlijk over de Oranje leeuwinnen die - terwijl het meer dan thirty degrees is - tijdens het WK Voetbal in Frankrijk zo goed bezig zijn. Zelf sporten doe ik graag, maar ik kíjk ook graag naar bijvoorbeeld spannende voetbalwedstrijden of spectaculaire wielerkoersen. En spannend zijn de wedstrijden van de vrouwen zéker. Wat een doorzettingsvermogen hebben die meiden! Daar kunnen veel mannelijke collega’s nog wat van leren! En leek twee jaar terug het winnen van het EK in eigen land nog een toevalstreffer, nu ze het ook op het WK tot de finale weten te schoppen is het blijkbaar gewoon een kwaliteit!

Zondag gaan we wéér vrouwen kijken, al hou ik er rekening mee dat we tegen het grote Amerika zo maar ongenadig op ons sodemieter kunnen krijgen. Maar mocht dat het geval zijn, dan schakel ik snel over naar de Tour de France. Want het zou zo maar zo kunnen zijn dat op de dag dat de vrouwen in oranje shirts een zware teleurstelling moeten slikken, er in datzelfde Frankrijk een Hollander in een gele trui fietst, omdat hij de dag ervoor de eerste tour-etappe heeft gewonnen.

Heerlijk, die sportzomers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten