donderdag 14 september 2017

Zwemweer?

Ik vind het niet alleen leuk op elke week een stukje tekst te tikken voor deze blog (hoewel het me niet altijd meevalt), het kan ook hartstikke handig zijn. Want ookal bevat het geen geheimen en zit er dus geen slotje op, het fungeert soms ook als een soort dagboek. Of in ieder geval als een geheugensteuntje. Wanneer waren we ookalweer op vakantie bij Cap d'Agde? In 2007. Weet jij nog wanneer we deze auto kochten? In 2011. Zoiets dus... hartstikke handig. Of die familiereünie, was die nou vorig jaar? Ja.

Ook lees ik soms de stukjes nog wel eens terug die ik bijvoorbeeld precies een, twee of drie jaar terug schreef. Of tekstjes van nog langer geleden, die dan net door iemand anders lijken te zijn geschreven (lang leve mijn slechte geheugen!).

Gisteren bladerde ik, terwijl buiten de storm en de regenbuien ons landje de herfst injoegen, naar wat ik vorig jaar halverwege september schreef. En wat bleek? Exact een jaar geleden was het 30 graden! Vandaag haalden we de helft niet eens! Een jaar terug gingen we na werktijd zwemmen in de Kralingse Plas om af te koelen!

En nu? Je moet toch wel gek zijn om ook dit jaar in ons kikkerlandje halverwege september buiten te gaan zwemmen... Toch? 
Nou, vandaag zag ik een heleboel van die gekken. Vanaf mijn werkplek kijk ik uit op de Rijnhaven in Rotterdam, waar deze dagen het WK Triathlon plaatsvindt. Vele tientallen dames en heren van alle leeftijden trotseerden het hondeweer en zwommen een kilometers lang rondje dwars door hoge golven. Je moet er maar zin in hebben. Hoewel? Goed beschouwd is het de laatste dagen onder water net zo nat als erboven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten