donderdag 21 september 2017

Communicatie

Vorig jaar om deze tijd had toch niemand verwacht nog mee te zullen maken dat de president van Amerika zou dreigen een land met nucleaire wapens weg te zullen vagen, nota bene tijdens een bijeenkomst van de United Nations  (opgericht om de vrede in de wereld te bewerkstelligen)? Je zou toch mogen verwachten dat er aan Amerikaanse kant (ook) heren met verstand zitten die ondanks de idiote provocaties van de andere kant een diplomatiek pad proberen te vinden. Dat men (al ontploft men van binnen) zorgvuldig communiceert met de tegenstander, en niet - zoals de president zelf - met agressieve tweets.

Digitaal communiceren blijft sowieso link. Vooral dankzij de autocorrectie is een foutje zo gemaakt. Zo was bij mij laatst een vergadering bij de DCMR Milieudienst Rijnmond uitgelopen en tikte ik bij het verlaten van het gebouw een berichtje naar Wilma. Maar al lopend zag ik niet dat Messenger het woordje dcmr blijkbaar niet kende, waardoor het thuisfront van mij de mededeling 'Stap nu bij dame naar buiten' ontving.
Kort erna zat ik in de metro en zag ik m'n rare bericht. Ik moest erom lachen. Het was net alsof ik ergens uit een obscuur pandje in het red light district was komen lopen, terwijl ik in werkelijkheid heel onschuldig met deskundigen op het gebied van (een goed of slecht) milieu had zitten... ouwehoeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten