donderdag 7 september 2017

Bril poetsen

Het viel me onlangs op dat m'n bril poetsen niet meer afdoende hielp. Op de glazen zaten lichte beschadigingen. Dus bracht ik een bezoek aan de brillenzaak waar Jan Smit zo irritant over zingt. Bij de ogentest bleek dat m'n ogen de afgelopen vijf jaar niet slechter waren geworden en na wat zoeken vond ik een geschikt montuur.

Vorige week kon ik 'm ophalen en ik was benieuwd hoe anderen zouden reageren. Zou het überhaupt opvallen? Zo opvallend anders dan m'n vorige bril is-ie ook weer niet. En ik weet hoe het werkt. Soms zie je iets anders aan iemand, maar weet je niet wat het is. Voor het zelfde geld denken ze dat ik een ander kapsel heb ofzo. M'n mannelijke collega's viel de nieuwe bril inderdaad niet op, maar (en hiermee zijn alle vooroordelen weer bevestigd) de vrouwen zagen het meteen!

Thuis wist Wilma natuurlijk al dat ik die dag de bril was gaan ophalen, maar anders had zij het ook meteen gezien. Maar Bastiaan? Wilma en ik gokten beiden dat het onze zoon absoluut niet zou opvallen. Dát bleek een misrekening: 'Jezus pa!' riep hij meteen nadat hij de kamer binnenliep. Heel opmerkzaam dus, maar of ik nou blij moest zijn met zo'n opmerking...

Afijn, het lukt me nu in ieder geval weer om alle vlekjes van m'n bril weg te poetsen. Ik kocht dezelfde week trouwens ook een nieuwe fiets. Dat heeft er natuurlijk niets mee te maken, maar nu is het voor mij wel oppassen geblazen - verstrooid als ik kan zijn. Want het kan geen kwaad wanneer ik per ongeluk m'n nieuwe fiets poets in plaats van m'n bril, maar ik moet niet op m'n nieuwe bril gaan zitten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten