donderdag 5 januari 2017

Fit

Sinds kort beschik ik over een Fitbit; zo'n 'activity tracker' die bijvoorbeeld het aantal stappen meet dat ik op een dag maak, het aantal calorieen dat ik verbrand en het aantal trappen dat ik loop. Ik voel me weer helemaal bij de tijd. Die geeft-ie overigens ook aan natuurlijk. En daarnaast is hij ook nog 'ns gekoppeld aan m'n digitale agenda en meet hij m'n hartslag.

Mijn broer was al wat langer enthousiast over smartwatches en activity trackers, zoals wel vaker met dit soort gadgets (maar daar is-ie dan ook een aantal jaren jonger voor). Hij is inmiddels alweer wat (nauwkeurig getelde) stapjes verder en heeft nu volgens mij een nóg slimmere Apple-smartwatch. Maar ik ben over mijn Fitbit meer dan tevreden. Het meest bijzondere vind ik overigens dat hij exact meet hoe lang ik slaap, hoe vaak ik tijdens mijn slaap onrustig ben geweest en hoelang ik 's nachts wakker ben geweest. Misschien moet ik binnenkort eens uitproberen of hij het ook aangeeft wanneer ik 's nachts slaapdronken naast de pot plas...

Geintje natuurlijk, maar feit is wel dat de digitale wereld een steeds grotere rol speelt in ons leven. Zo betrapte ik mezelf er laatst op dat ik om te zien wat voor weer het is ik tegenwoordig eerder naar de weer-app op m'n iPad kijk dan naar buiten. En nu is het dus al zo ver dat wanneer Wilma vraagt of ik goed heb geslapen ik de neiging heb eerst mijn Fitbit te raadplegen voor ik antwoord geef.

Maar al is zo'n activity tracker of smartwatch nog zo slim, ze voorkomen bijvoorbeeld nog niet dat je een koutje vat of een virusje binnenkrijgt. Ik loop namelijk al een dag of twee flink te snotteren en te niezen. Niet dat ik ziek ben, maar ik voel me niet echt top. Anders gezegd: ik voel me maar 'a bit fit'.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten