donderdag 10 november 2016

Uitzicht op de brug

Onlangs zag ik Youtube een interview met een nog jonge Amy Winehouse, dat plaatsvond exact op de plek waar nu 'mijn' kantoor staat. Jaren voordat het ruige leven van een popster zijn tol eiste zat ze te vertellen over haar wensen en ambities op de plek waar ik vandaag de dag achter m'n pc zit en vergader.

Het is natuurlijk best een fotogenieke plek, met uitzicht op de Erasmusbrug. Zeer regelmatig zie ik tv-reclames die vlakbij mijn werkplek zijn opgenomen.
En vorig jaar kwam ik in m'n lunchpauze Huub Stapel tegen op de brug, terwijl hij werd gefilmd voor de serie 'Flikken Rotterdam'.

Langer geleden zag ik op de Nieuwe Maas optredens van bijvoorbeeld Vangelis, Andrea Bocelli en Lionel Richie en ook tijdens de jaarlijkse Wereldhavendagen zijn er artiesten te bewonderen.
De afgelopen week, toen in Ahoy de uitreiking van de Europese MTV-awards plaatsvond, stond er met enige regelmaat een cameraploeg op de kade met zo'n hengelmicrofoon boven iemands hoofd. Punt is alleen dat ik de sterren van vandaag de dag niet herken.
Op internet zag ik foto's van Bruno Mars in een winkel op de Lijnbaan, maar als hij me de weg naar de Coolsingel had gevraagd had ik hem niet herkend.

Toen een kleine 20 jaar geleden de Erasmusbrug er nog maar net stond, vond op mijn huidige werkplek een indrukwekkende hetdenkingsbijeenkomst plaats omdat 50 jaar ervoor de Marshall-hulp van start was gegaan. Toenmalig burgemeester Peper had president Clinton via de mail uitgenodigd om de viering bij te wonen.

Niet alleen de president zelf was overigens gestrikt; ook Bill's vrouw was eeeh... de sigaar.

En ik kan het mis hebben hoor, maar begrijp ik nou goed dat Hillary deze week geen president is geworden omdat dat Rotterdamse mailtje destijds naar haar privĂ©-mailadres is gestuurd?
Lullig dan dat het zo gelopen is. Helemaal omdat burgemeester Peper het bonnetje van de rekening van het feestje destijds niet heeft bewaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten