donderdag 3 november 2016

Loop

Afgelopen zondag deed ik mee aan de Drechtstadloop; 10 kilometer door de binnenstad en het groene buitengebied van mijn geboorteplaats Dordrecht.
Hoewel 's nachts de wintertijd was ingegaan voelde het voorjaarsachtig aan; de start temidden van felgekleurde shirts en broeken op het zonnige Statenplein, de vrolijke toeschouwers langs de kant en het lopen door de natuur waar de bomen en struiken hun best hadden gedaan om de blaadjes nog even niet te laten vallen.

De wintertijd was dan wel ingegaan, de winter zélf leek dit weekend nog ver weg. En ondanks (of dankzij) de lekkere hapjes die de avond ervoor werden geserveerd tijdens het verjaardagsfeestje van m'n neef heb ik heerlijk gelopen.

En weet je wat ook zo lekker is aan sporten? Dat je erna zonder een groot schuldgevoel de verbrande calorieën weer kan aanvullen.

Op de terugweg naar huis passeerde ik op de Spuiboulevard de vol oliebollen en appelflappen liggende vitrine van Ron's Gebakkraam. Daar haalde ik een heerlijke Berlinerbol. Zo kon ik na de zonnige 10 kilometer-loop toch alvast een beetje aan het idee wennen dat de winter er toch echt aankomt.

Ook in de winterperiode met al z'n feestdagen en lekkere hapjes ben ik trouwens wel te porren voor een loop. Zolang het maar geen buikloop is...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten