donderdag 7 april 2016

Vakantiedagboek

Toen we twee weken terug vanuit Zeeland weer huiswaarts reden zag ik namen als Vrouwenpolder en Hansweert op de ANWB-borden voorbij komen en realiseerde ik me dat een deel van mijn voorgeschiedenis hier ligt.
Mijn oma Clementine is (in 1908) geboren in Hansweert.

In de zomervakantie van 1975 zijn we met haar en mijn opa nog herinneringen wezen ophalen bij het haventje van het dorp en de straat waar ze is geboren.
Ik weet dat nog zo goed omdat ik toen als 14-jarig ventje een vakantiedagboek bijhield. In een schriftje schreef ik wat we allemaal deden en voorzag ik die teksten van allerlei bonnetjes, ansichtkaarten etc.
Én er is een foto van ons bij een sluis in Hansweert, waarop m'n moeder hoogzwanger is van mijn in september 1975 geboren broer(tje)!

Een paar dagen terug pakte ik het schriftje van 1975 en bladerde ik met enige weemoed door lang vervlogen tijden.
Daarna pakte ik het schriftje van die oneindig lange zomervakantie van 1978 in Frankrijk. De vakantie met mijn oom Jan en tante Wil met hun kinderen.
Die van die hittegolf in Saint Palais sur Mer, de Pyreneeën (Eaux-Bonnes, Lourdes, Col d'Aubisque) en van Souillac.

Souillac! Een paar dagen terug reserveerden we voor komende zomer een plekje op 'Domaine de la Paille Basse' in Souillac, vlakbij de Dordogne. 38 jaar later na dato!

Ik lees in m'n dagboek dat we het destijds een heel mooie maar schandalig dure camping vonden. Anno 2016 vul ik op internet m'n creditcardnummer in en kijk ik verder niet om naar de kosten.

Vakantiedagboeken zijn niet meer van deze tijd. Maar er lopen wel wat malloten rond die eens in de week iets van wat ze meemaken op internet zetten...