donderdag 28 april 2016

Formerly Known

Het weer nodigde (ons) dit jaar niet uit om een rommelmarkt ofzo te bezoeken op de verjaardag van The King Formerly Known as Prince Willem-Alexander. De dag ervoor was nog een flink pak sneeuw gevallen in Drente en de temperaturen met kerst waren hoger dan die van deze laatste week van april.

'Nou ja, het voordeel van deze tijd van het jaar is wel dat het lekker lang licht blijft', zei ik laatst tegen een collega die net als ik tussen de buien door naar kantoor was gefietst. 'Ja, zo dat je lekker lang kan zien dat het nog steeds regent', zei hij daarop gevat terug...

Ik ben gisteren op m'n vrije Koningsdag (The Day Formerly Known as 'De Dag Die Je Wist Dat Zou Komen') maar achter m'n pc gekropen om mijn brief aan de gemeente af te maken. Onlangs kregen we een brief in de bus met de uitnodiging voor een gesprek. En in dat gesprek vertelde men ons dat onze achtertuin zo'n 40 centimeter te ver doorloopt in het gemeenteplantsoen. Net als de achtertuinen van alle buren overigens. We moeten ons hek dus 40 centimeter terug zetten of die extra centimeters grond kopen of huren van de gemeente. Tenzij we kunnen aantonen dat de situatie al twintig jaar zo is zodat het is verjaard waardoor dat extra stukje legaal bij onze tuin hoort.

Wij wonen al sinds 1992 in dit huis en weten niet beter dan dat onze tuin altijd deze afmetingen heeft gehad. Dus dook ik de afgelopen dagen in oude foto's en filmpjes om dat aan te tonen. Ik ben benieuwd of het me lukt de gemeente te overtuigen. Met de buren maakten we al de grap dat we met z'n allen naar Meester Frank Visser zouden moeten stappen; The Judge Formerly Known As De Rijdende Rechter. Maar ik voel niets voor een rechter. Wel wordt ik zelf steeds linker.