donderdag 17 maart 2016

Hersens

Voordat ik dinsdagavond met zo'n 20 à 30 sportievelingen een aantal partijtjes volleybal speel, oefenen we altijd eerst met smashen (waarbij we één voor één een voorgezette bal over het net rammen) én met serveren. Daarbij staan zo'n vijftien man (en vrouw) aan beide korte zijden van de zaal ballen naar elkaar (of in het net) te loeien. Net toen ik eergisteren een bal zo'n service-mep wou geven kreeg ik er een van 'n overbuurman vol in m'n gezicht. Stoer als ik (soms) ben riep ik iets van 'zo-hé!!' en ging ik onverstoorbaar verder zonder er nog last van te hebben.

Dat was de volgende morgen anders. Al voor ik opstond voelde ik een flinke nek- en hoofdpijn en vlak voor ik naar kantoor ging werd ik misselijk... Ik ben gewoon naar m'n werk gefietst, maar ging me daar steeds minder senang voelen. Hoofdpijn, misselijk, duf. Misschien toch een lichte hersenschudding? Ik ben begin van de middag naar huis gegaan om daar een poosje plat te liggen en was 's avonds weer genoeg opgeknapt om op de iPad werk 'in te halen'.

Vanmorgen dacht ik in eerste instantie dat m'n hersenen weer als vanouds functioneerden (ik wilde eerst 'normaal' tikken, maar wist niet of dat woord de lading dekte).
Maar toen ik dichter bij kantoor kwam kreeg ik blijkbaar een terugslag, want dacht ik mannetjes met oranje vlaggetjes bovenin de Erasmusbrug te zien hangen.
En dat terwijl het nog meer dan een maand duurt voor het Koningsdag is en Oranje zich niet heeft geplaatst voor het EK.

Ik haalde m'n schouders op en ging naar binnen.
Net voor ik aan een bureau wilde aanschuiven keek ik naar buiten en leek het net of ik buiten in de Rijnhaven een stuk of twintig bomen in boeien zag dobberen. 
Ik besloot rustig te gaan zitten en te wachten tot die rare beelden zouden verdwijnen.

Want vanlieverlee zullen dat soort hersenspinsels wel wegtrekken, toch? 

Mocht ik over een poosje nog steeds rare dingen zien - zoals (ik noem maar wat) een bericht in de media dat een rijke schreeuwlelijk met raar haar president van Amerika wordt - dan laat ik het jullie wel weten...