donderdag 25 februari 2016

VoeFbal InFide

Voor Bastiaan en ik naar het centrum van Rotterdam fietsten gingen we eerst even langs bij mijn kantoor. Ik had dan wel een vrije dag, maar even een rondje lopen op de (overigens tijdens deze voorjaarsvakantie vrij lege) werkvloer en op de 40e verdieping én een lekkere lunch in de kantine vond mijn zoon een goed idee.

We stalden onze fietsen tegen de muur van de tandartspraktijk aan de overkant van het kantoor. Ik vertelde dat Voetbal Inside-analist Johan Derksen een half jaar terug op tv vertelde dat een tand was afgebroken en dat hij de dag erna bij de tandarts op de Wilhelminapier in Rotterdam moest zijn. Bij deze tandarts dus. Ik zei nog tegen Bastiaan dat toen ik die dag erop m'n fiets voor de tandartspraktijk neerzette, ik toch even had gekeken of ik 'm niet toevallig zag zitten... Bastiaan zei iets als 'o, geinig'. Hij heeft niet veel met voetbal en voetbal-programma's, dus het boeide hem niet erg.

Na een uitgebreide lunch en bezoekjes aan verschillende verdiepingen met geweldige uitzichten ('Je boft toch maar dat je hier mag werken. pa!') stapten we een dik uur later weer naar buiten en liepen we naar onze fietsen.
We waren in gesprek, zagen niet dat er een deur open ging en liepen de man die naar buiten kwam bijna ondersteboven. Een man met modieuze hard-blauwe schoenen, lang grijs haar en een grote snor. Johan Derksen!
Nadat hij ons passeerde keken Bastiaan en ik elkaar met open mond aan. Niet omdat we idolaat zijn van die oude bromsnor, maar vanwege het enorme toeval dat ik het net over een vorig tandartsbezoek van de VoeFbal InFide-analyFt had gehad. Even dachten we eraan om hem te vragen om met ons op de foto te gaan, maar daar voelden we ons allebei toch iets te groot voor.

Even later fietsten we over de Erasmusbrug naar het centrum voor een bezoekje aan (natuurlijk) de MediaMarkt en de film Zootropolis in de Pathé-bioscoop. Na afloop gingen we een hapje eten bij Betty Beer aan de Karel Doormanstraat. En je raadt natuurlijk al wie we daar aantroffen!

Inderdaad: mensen van de bediening...