donderdag 24 december 2015

Kerstgevoel?

'Verwarring' is het woord dat wat mij betreft goed bij deze decembermaand past. Of was ik zélf misschien een beetje warrig de afgelopen tijd? Ik kocht een paar nieuwe instappers (handig om snel aan te schieten wanneer ik de hond ga uitlaten) en had de eerste dagen steeds het idee dat de rechter iets kleiner was dan de linker. Maar onderop beide stappers stond toch echt 44. Pas een kleine week later kwam ik er achter dat in m'n rechterschoen nog een kartonnetje zat om 'm in de doos mooi in vorm te houden.

Een paar dagen later wilde ik m'n fiets op slot zetten in de stalling bij m'n werk. Maar was mijn kettingslot? Was het gejat? Was het tijdens het fietsen uit m'n zadeltasje gevallen? Dat stond toch maar een klein stukje open? Toen ik het 's avonds tegen Wilma vertelde vroeg ze me of ik het een paar dagen terug niet ergens in de stad aan een paal of een hek had laten hangen... (ze kent me al wat langer dan vandaag). De volgende ochtend checkte ik het plekje tegenover m'n kantoor waar ik m'n fiets regelmatig stal en zag ik het 'losse' slot hangen...

Maar voor de meeste verwarring zorgt wat mij betreft het voorjaarsweer van deze decembermaand. Het kost met 14 graden op de thermometer namelijk wel wat extra moeite om dat ouderwetse kerstgevoel te krijgen. We hebben wel een verlichte arreslee met rendieren in de achtertuin staan, maar wanneer ik naar buiten kijk valt me vooral op dat ik eigenlijk het gras zou moeten maaien.
Aangemoedigd door de hoge temperaturen besloten we gisteren naar het subtropische Tikibad in Wassenaar te gaan. Toen we in het zonnetje door het gesloten attractiepark Duinrel naar het zwemparadijs liepen klonk de kerstmuziek uit de geluidboxjes langs het wandelpad bijna surrealistisch. In het zwembad zelf lieten we onze band meeslepen in de waterbaan, schommelden we op en neer in het golfslagbad, aten we een hapje en dronken we een drankje.


En dan waren er nog de super-glijbanen de Blits en de Flits. Op een gegeven moment raadde Bastiaan me aan om de Flits eens te proberen. Ik liep vele traptreden op en stapte - toen het licht bovenaan de glijbaan op groen sprong - niets vermoedend in de buis. En voor ik er erg in had viel ik meer dan 5 meter ongeveer stijl naar beneden. 'GOD-ALLEMACHTIG!!' riep ik ergens halverwege de buis in een reflex. En zo daalde het kerstgevoel op deze 23 december dan toch in een flits op ons neder.

Iedereen een almachtig fijne kerst gewenst. En alvast een flitsend 2016!