donderdag 29 november 2012

Klus

Deze week maar weer eens een korte anekdote die ik een aantal jaren terug - voor ik met deze website startte - aan het papier heb toevertrouwd.

Vanaf half januari zijn er weer een paar werklui bij ons in huis bezig. We voegen twee kamers samen tot één en laten een vliering aanbrengen op zolder. Ik ben gewoon op m'n werk die dagen, maar voor Wilma is dat natuurlijk best even wennen, vreemd volk (vanaf 's morgens vroeg?) over de vloer.

Een paar maanden terug was dat ook al het geval. Toen werd onze badkamer geheel op de schop genomen. Da's overigens allemaal best goed gegaan toen, alleen merkte ik onlangs dat de druk van de verwarmingsketel steeds terugliep. Ik moest de ketel op het laatst bijna elke week bijvullen. Wat bleek nou? In onze slaapkamer was een aftakking gemaakt naar de vloerverwarming van de badkamer, en daar zat een lekkage. Al met al is de afgelopen weken zo een flinke plons water m'n badkamervloer ingelopen!

Maar de monteur heeft de lekkage hersteld (lees: de verbinding stevig vastgedraaid) en melde ons dat het zijns inziens geen kwaad kan; 'dat water is gewoon verdampt'. Dat hopen we dan maar; er is in ieder geval (nog) nergens schade van een lekkage zichtbaar.

Toen Wilma trouwens in de slaapkamer in gesprek was met klusser Sjaak, schrokken ze beiden van iets dat begon te trillen en herrie te maken in de slaapkamerkast... Het was mijn electrische tandeborstel, die ik daar even had opgeborgen tijdens de verbouwingswerkzaamheden in de badkamer!