donderdag 22 december 2011

Hapjes

Vorige week at ik met mijn zus een hapje bij een Japans Sushi, Seafood & Grill-restaurant in Zwijndrecht. De eetgelegenheid heet ‘Restaurant aan de Maas’, al klinkt dat niet erg Japans. Ze hadden het beter Yahtzee kunnen noemen, want dat komt ook enigszins overeen met het concept ‘All you can eat’. Op tafel tref je naast de menukaart een ook soort Yahtzee-papiertje aan, met 5 kolommen waarop je telkens 5 ‘Japanse tapa’s’ kan aanvinken. Allebei mochten we dus vijf keer vijf hapjes bestellen.


Vooraf werd ik al gewaarschuwd dat het al met al – ook omdat je van elkaars hapjes mee-eet - een hele hap is. Ik ben een flinke eter en dacht dat dat wel zou meevallen, maar ondanks dat besloten we onze eerste gang te laten bestaan uit drie in plaats van vijf gerechten.

Bij de tweede ronde deden we weer voorzichtig aan (weer drie stuks) en na een derde rond van drie hadden we genoeg.

Maar wat wil je ? Al die vis- en vooral vleeshapjes liggen best zwaar op de maag, ookal zijn het maar kleine beetjes. Voor mij is alleen maar nog duidelijker geworden dat het helemaal niet nodig is dat die japanners nog altijd op hele grĂ³te vissen jagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten