donderdag 27 oktober 2011

Tegelijk

's Morgens doe ik m'n best om in zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk routinedingen te doen. Terwijl ik de sinaasappelen pers vul ik de waterkoker en volg ik het nieuws op tv en nadat ik in de badkamer de hete kraan heb opengedraaid pak ik - zolang het water nog niet heet genoeg is om me te scheren - alvast schone kleren uit de kast. Dat soort dingen... En dat schijnt niet te passen bij een man; meerdere zaken tegelijkertijd doen. Da's typisch iets voor vrouwen...

Nou gaat dat tegelijkertijd doen van een aantal verschillende dingen bij mij inderdaad wel eens mis. Een poosje terug stapte ik (zoals elke dag) de deur uit om de hond uit te laten. En zoals altijd had ik de zojuist van de mat geplukte krant in m'n ene hand en m'n boterhammetje met pindakaas in de andere.

Nadat ik, lopend langs de waterkant, de koppen op de voorkant van de krant had doorgenomen en alvast naar het sportkatern was gebladerd voelde ik dat ik iets miste. Precies: de reden waarom ik buiten liep, de hond!

Ik liep snel terug naar huis en zag door het ruitje van de voordeur mijn trouwe viervoeter al verlangend naar me uitkijken. Hij stond te kwispelen en springen tegelijk. En dat laatste is best knap, want het is een mannetjeshond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten