donderdag 29 september 2011

34 jaar later

'Ik weet dat je op dit moment niet traint' zei René vorige week door de telefoon 'maar heb je zin om komende zondag mee te lopen met de Drechtstedenloop?' De weersverwachtingen voorspelden 23 graden op zondag en op mijn vergevorderde leeftijd ongetraind 10 kilometer hardlopen is dan geen kattepis.

Ik moest er dus even over nadenken, maar ging al snel overstag. Zeker met mooi weer is het meedoen met zo'n prestatieloop een hele leuke ervaring.
In de auto onderweg realiseerden we ons dat de allereerste prestatieloop waar we ooit aan meededen ook in Dordrecht was: de Veronica-loop in 1977. Fascinerend dat de geschiedenis zich op deze fraaie nazomerdag herhaalde, maar liefst 34 jaar nadat we als twee jochies van zestien op hardloopschoenen Dordrecht doorkruisten.

De sfeer was goed, het parcours mooi en dankzij de onderweg uitgedeelde sponzen en bekertjes water raakten we niet oververhit.

En - niet te vergeten - het hardlopen zelf en de tijd van een kleine 57 minuten viel zeker niet tegen.

Toen we na afloop op een terrasje op de Visbrug in de Dordtse binnenstad terugkeken op onze prestaties voelden we ons weer even die jongens van zestien. Maar dat mocht niet lang duren. Sterker nog: maandag en dinsdag voelde ik me bij het traplopen een vent van 84...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten