donderdag 20 mei 2010

sms-sen

Wanneer ik sms heb ik altijd ruzie met de functie op m’n mobiel die uit zichzelf mijn woorden afmaakt. Ik weet niet hoe de functie officieel heet, maar ik noem hem de Gilles de la Tourette-functie. De meest merkwaardige woorden verschijnen op m’n display en wanneer ik niet goed oplet stuur ik ongewild kwetsende of aanstootgevende teksten de wereld in. Zo noemde ik mijn collega Marina onlangs Marinade. Ook stotter ik vreselijk met sms-sen. Hele woorden stuur ik twee keer rond omdat ik blijkbaar een toets twee maal indruk.

Maar gelukkig merk ik dat er meer mensen last van hebben. Laatst ontving ik een sms van een andere vrouwelijke collega, waarin ze refereerde aan ons gesprek van gisternacht. Ze had – neem ik aan – gewoon ‘gisteren’ willen tikken, maar ook hier had haar gsm een eigen willetje. Wilma checkt mijn gsm (volgens mij) niet, maar ik moest toch even denken aan die reclame waarin die sukkel zijn vriendin uitlegt dat in de sms van zijn collega met ‘tot over m’n oren’ een muts met van die flapjes wordt bedoeld…
http://www.youtube.com/watch?v=jK9fRV7D_LU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten