donderdag 4 maart 2010

Stemmen

Gisterenavond stapten Bastiaan en ik de gymzaal van zijn school binnen om mijn stem voor de gemeenteraadsverkiezingen uit te brengen. Wilma was bij haar moeder, dus we moesten het met z’n tweetjes doen.

In het hokje aangekomen pakte ik het ouderwetse rode potlood en vulde het hokje van mij keuze in. Bastiaan kon zich daar echter niet in vinden. ‘Waarom stem je niet op het CDA ?”, vroeg hij fluisterend. ‘Balkenende woont toch in Capelle !?’ Zonder hem precies de reden uit te leggen vertelde ik hem dat ik een andere keuze had gemaakt. Maar hij bleef het er niet mee eens.

Nadat we het stemhokje uitkwamen liepen we naar de stembus, die er overigens eerder uit zag als een kliko. ‘Zo, die stem van m’n vader kan meteen in de afvalbak’, zei Bastiaan danook tegen de mensen van het stembureau, die daar hartelijk om moesten lachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten