donderdag 31 december 2009

Gezondheid

Nu het jaar er na vandaag op zit is het weer tijd voor goede voornemens, en veel daarvan hebben te maken met gezondheid. Vanwege gebeurtenissen in mijn omgeving realiseer ik me meer dan ooit dat een goede gezondheid inderdaad boven alles gaat. Best wel logisch dus dat de overheid spotjes op ons af stuurt over stoppen met roken, meer bewegen en afvallen.

Daarbij valt me overigens wel op dat de overheid inconsequent is. Vorige week hadden we bij Albert Heijn onze kerstboodschappen gedaan en dachten we alles in onze tassen te hebben gepropt (wat heb ik trouwens een moeite om het tempo van die kassiƫres bij te houden bij het vullen van de tassen...). Plots werd Wilma op haar schouder getikt en vroeg een man haar of de tube mayonaise die nog bij de kassa lag van soms haar was. Ik vond het een bekende stem, draaide me om en herkende Ab Klink, onze minister van Volksgezondheid.

Aardig van hem hoor, maar juist van die man verwacht ik dan wel dat hij ons erop wijst dat AH ook halvanaise verkoopt...

Op een gezond 2010!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten