donderdag 15 oktober 2009

Wens

Wanneer ik afgelopen zomer over de camping in Olonnes-sur-Mer langs de kampeerplekjes schuifelde, zag ik met enige regelmaat kinderen voorovergebogen naar een schermpje van een Nintendo DS zitten staren. Ook Bastiaan en z'n neefjes hadden zo af en toe een DS-uurtje. Ze gaan dan helemaal op in het spel. Met verbeten koppies en vaak met de tong uit de mond werd menige strijd tussen Super Mario en zijn broer Luigi gestreden.

'Weet je pap' zei Bas op een gegeven moment tegen mij, toen ik hem naar bed bracht. 'Als ik een wens zou mogen doen... of nee... als ik twee wensen zou mogen doen, weet je hoe die dan zouden luiden?' Ik had werkelijk geen enkel idee, dus keek hem vragend aan. 'Dat Mario en Luigi echt zouden zijn én wereldvrede!!'

Ik denk dat ik wel weet wat hij gezegd had als hij maar één wens zou mogen doen. En mocht ik het mis hebben, dan kan mijn zoon zo meedoen met een Mister World-verkiezing ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten