donderdag 10 september 2009

Campingdouche

Een dag later dan de mensen in Nederland las ik op de Franse camping in de krant dat in Braziliƫ het plassen onder de douche wordt gepromoot, omdat zo flink wat doortrekwater wordt bespaard. http://www.telegraaf.nl/buitenland/4550458/__Doucheplassen_goed_voor_milieu__.html?p=33,1
Ik moest erom glimlachen en bedacht meteen wat andere combinatiemogelijkheden. Want ook bijvoorbeeld het autowassen en tuinsproeien bieden uitstekende mogelijkheden om de kleine boodschap te doen zonder extra waterverspilling.
Een paar dagen daarna ging ik met m'n negenjarige zoon douchen om het zoute zeewater af te spoelen. En da's altijd een hoop gedoe in zo'n camping-washok. Gelukkig hadden we vanwege het warme weer niet veel kleding om op te hangen, want er hingen voor het kunststof 'spatscherm' maar 2 haakjes en er was een miniscuul driehoekig plankje gemonteerd voor shampoo, bril, horloge en dat soort dingen.

Toen Bastiaan zich tot op z'n onderbroek had uitgekleed en ik alles zorgvuldig spettervrij had opgehangen en neergelegd, zei hij dat hij zich weer ging aankleden omdat hij moest plassen. Met het krantenbericht nog in m'n achterhoofd fluisterde ik dat dat best onder de douche kon. Dus wipte hij z'n onderbroek aan de voorkant een stukje naar benee en kletterde er daarna een harde straal op de nog droge douchevloer in het verder stille washok.

Snel trok ik beschaamd zijn onderbroek uit en drukte ik de doucheknop aan. Kampeerders kennen die doucheknoppen wel. Ze hebben alleen een stand 'uit' en een stand 'keihard aan' en omdat stand 'uit' meteen in werking treedt wanneer je de knop loslaat kan je er het beste maar met je rug tegenaan blijven staan... Dus met een enorm geweld spoot de douche keihard warm water door alle hoeken van de douchecabine. Bastiaan's plas was meteen weggespoeld maar ook ikzelf was (nog niet uitgekleed en) drijfnat. Die rotdouche ook!

Kijk, en dan kan je over die onhandige doucheknoppen wel je beklag doen bij de campingeigenaar, maar ik vind dat je niet over een douche moet gaan lopen zeiken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten