donderdag 6 augustus 2009

Vakantiewerk

Het is eigenlijk een beetje een traditie geworden. Ergens in het begin van de schoolvakantie, wanneer het op kantoor niet zo druk is en veel collega's verlof hebben, gaat Bastiaan een (half) dagje mee naar kantoor. Enkele jaren terug kan hij zich moeilijk een voorstelling maken van wat papa allemaal deed op kantoor. Het tussen de middag eten van een kaassouflee in de kantine was danook het beste blijven hangen wanneer z'n moeder aan het eind van de dag vroeg wat we op 'ons werk' hadden uitgespookt. Ik wist dat er dit jaar een vrijdag zou zijn waarop ik de enige van onze afdeling was die er zou zijn en omdat ik die dag ook geen afspraken in m'n agenda had staan nam ik me voor Bastiaan die dag mee te nemen.

Toen onze secretaresse dat hoorde zei ze dat jammer te vinden. Ze had immers op dat moment aardig wat werk waarmee hij zou kunnen helpen. Dus veranderde het plan en was Bastiaan nog die middag onze nieuwe kantoorassistent. Hij tikte een spreadsheet ('een overzicht van vergunningen ingevolge de Wet milieubeheer' vertelde hij me later), verdeelde vergaderstukken, organiseerde de prikkaarten (die hebben we nog, ouderwets he), ging mee post halen en brengen en bracht drinken rond.

Al met al best hard werken voor die knul. En dat in z'n vakantie. Ikzelf kwam stiekem juist steeds meer in vakantiestemming, omdat ik glimlachend een paar kamers verderop zijn stem hoorde...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten