donderdag 21 mei 2009

Wakker worden

Laatst kochten we een nieuw tv-tje voor op de slaapkamer. Daar stond nog altijd zo'n loodzwaar vierkant blok met een vrij klein beeldschermpje en een klein formaatje flatscreen kost tegenwoordig zo ongeveer niks.
Omdat op die nieuwe tv ook een wekker zit, probeerde ik die uit. Morgen zou ik wakker worden met het RTL-Nieuws van kwart voor zeven. Heel zachtjes en met een vrij donker beeld, zodat Wilma - die sowieso vaster slaapt dan ik - er niet van wakker schrikt.
En inderdaad, het werkte.. Er zijn manieren om op een prettigere manier wakker te worden dan met het RTL-Nieuws, maar als probeerseltje kon het best een paar dagen.

Een paar nachten later schrok ik om een uur of 3 plots wakker. Vanuit de hoek waar de tv stond vroeg een of andere lellebel of ik haar borsten wilde voelen. En daarna vertelde een zwoele stem me dat ze in de buurt woonde en vroeg ze me een 0900-nummer te bellen voor spannende dingen.

Op een of andere manier bleek de tv-klok te zijn gereset en dacht de wekker dat het al kwart voor 7 was. Ik zette ik de tv weer af, zag dat Wilma gewoon doorsliep en probeerde - ondanks alle door de dames veroorzaakte 'opwinding' - de slaap weer te vatten.

Want het is toch wel een flink contrast hoor. Niet 's morgens wakker worden met Jan de Hoop met Nieuws, Weer en Verkeer, maar midden in de nacht met Chantal en Janet. Zij hadden het niet echt over iets Nieuws en het enige Verkeer was geslachtsverkeer, telkens Weer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten