donderdag 19 februari 2009

Banden

Binnenkort moet mijn auto voor een APK en een grote beurt naar de garage. In deze economisch slechte tijd hou ik mijn hart vast. Niet dat het mijzelf financieel zo beroerd gaat, maar omdat garagebedrijven op dit moment weinig auto’s verkopen en er voor hen veel te verdienen valt aan een nitwit die zijn auto voor een onderhoudsbeurt afgeeft. Ik heb mezelf voorgenomen om deze keer niet zo maar de auto bij de garage af te leveren en maar te zien wat ze eraan opknappen. Vooraf maak ik duidelijke afspraken. Ook zorg ik ervoor dat bijvoorbeeld de ruitenwissers in orde zijn, de sproeivloeistof is bijgevuld en bekijk ik de spanning en profieldikte van de banden.

Van banden heb ik namelijk sinds gisteren verstand. Ik was bij de start van de landelijke campagne ‘Veilige, zuinige en stille banden’. Minister Eurlings introduceerde daar een nieuw soort autobanden. Ook wees hij op het belang van een goede bandenspanning. Harde banden zijn goed voor voor het milieu en voor de veiligheid en besparen flink in de kosten voor benzine en nieuwe banden.

Over banden en besparing gesproken: knap dat de minister nog even tijd kon vrijmaken voor het bijwonen van de start van deze campagne. Het kabinet heeft in deze crisistijd immers wel andere zaken aan haar hoofd. Ze moeten immers ook de economische teruggang 'aan banden leggen'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten