donderdag 26 februari 2009

Camping

Wij kijken met veel plezier naar ‘Het Vrije Schaep’, de comedyserie die zich in de jaren 70 afspeelt op een camping aan de kust bij Amsterdam. Als kampeerders van-huis-uit is het voor ons (ookal is het flink overtrokken) allemaal zo herkenbaar en oubollig knus. Wilma kampeerde jarenlang op camping Bakkum en ikzelf bracht vele jaren de zomerse weekenden door op camping Hoeven in Brabant. Maar ook Bastiaan zei laatst, toen hij een scene in een caravan bekeek en je de regen op het dak hoorde tikken, dat hij er zo’n vakantiegevoel van kreeg. Afgelopen vrijdag was de laatste aflevering, maar het schijnt dat er binnenkort weer een nieuwe serie wordt opgenomen. Leuk hoor, met al die nederlandstalige liedjes uit die tijd erbij…

Terwijl ik onlangs naar een aflevering zat te kijken moest ik ineens denken aan een foto uit 1975 van een bezoekje aan een tante van mijn moeder, op camping De Zandput ergens in Zeeland. Die foto heeft een hoog ‘Vrije Schaep-gehalte’. De kleding, het windscherm, de parasol. Bovendien lijkt de toen misschien moderne caravan wel van boordkarton te zijn gemaakt… Aan mijn zonnebril en haar is te zien dat ik als 14-jarige gek was van teenybopper-band Mud (Dynamite, Tigerfeet). Het scheelde geeneens zo gek veel of ik had hetzelfde (te) lange haar als dat Marc-Marie Huijbregts in de TV-serie draagt. En dat is frappant, want ik kwam er vorige week plotseling achter dat ik ook anno 2009 ongeveer dezelfde ‘coupe’ heb als Marc-Marie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten