donderdag 22 mei 2008

Een vak apart

Een paar weken terug is de afdeling waar ik werk op de foto gezet. De foto is voor een flyer; een ‘kartonnetje’ waarop staat wat onze taken zijn met daarbij onze namen, telefoonnummers en mailadressen.

De fotograaf had er een flinke klus aan om ons allemaal zo ‘natuurlijk’ mogelijk op de foto te zetten. Want fotomodel spelen is een vak apart, en dat vak heb ik niet onder de knie.

Ook mijn collega’s waren niet allemaal even gerust op het eindresultaat. Maar ja joh, tegenwoordig – met alle digitale mogelijkheden – kunnen die fotografen zo veel trucjes uithalen om van een dramatisch kiekje nog iets moois te maken.

Al moet ik zeggen dat een van mijn vrouwelijke collega’s de vaardigheden van de fotograaf wel enigszins overschatte. Ze vroeg hem namelijk of hij ook kon toucheren. Maar daar begon hij niet aan. Hij wilde best op de foto het een en ander retoucheren, maar toucheren… da’s weer een ander vak apart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten