woensdag 30 april 2008

Vergeten

Zondag gaven we m'n moeder een bloemetje in verband met Pasen. Nou weet ik ook wel dat Pasen alweer een paar weken achter ons ligt, maar destijds hadden we de bloemen die voor mijn moeder bestemd waren thuis laten liggen. Omdat het een paar jaar geleden ook al eens scheen te zijn gebeurd, vonden we dat ze dit bloemetje nog te goed had...

Het is bij mij nooit de vraag OF ik wat vergeet, maar WAT ik vergeet, vooral wanneer we naar m'n ouders gaan of daar op visite zijn geweest. Al een paar keer was een extra ritje naar Dordrecht nodig omdat ik mijn portemonnaie daar had laten liggen, of m'n sleutels.

Twee keer ben ik ook sleutels gaan terugbrengen. Bij het weggaan bij m'n ouders had ik dan een sleutelbos zien liggen, die ik gauw in m'n zak had gestopt opdat ik hem niet vergat. En bij thuiskomst bleken die sleutels dan niet in mijn deur te passen, omdat het de sleutels van m'n vader waren, in plaats van de mijne..

Ach ja, misschien heeft het met de leeftijd te maken. Vorige week werd ik weer een jaartje ouder. We vierden het op de dag zelf, en afgelopen weekend kwam nog een familie-afvaardiging uit het verre Amersfoort langs. Was gezellig. Drankje, taartje, patatjes, felicitaties en alles wat er zo bij hoort op een verjaardag. Pas toen ze al weer weg waren kwam ik er achter dat er iets ontbrak. Ik kon me niet meer herinneren dat ze mij tijdens het feliciteren iets in mijn handen hadden gestopt; iets wat tijdens een verjaardag toch gebruikelijk is. Toch wel fijn om te kunnen constateren dat ook anderen wel eens iets vergeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten