donderdag 30 april 2020

If you're going to...

Eerder deze week bekeek ik op RTL-Z de documentaire-serie 'Spectaculaire Bruggen', en de eerste aflevering ging over de Golden Gate Bridge. Op dat moment realiseerde ik me dat ik er drie maanden geleden nog van uit ging dat mijn blog van deze week een zelfgemaakte foto van deze monumentale brug bij San Francisco zou bevatten. Toen was het plan nog om er eergisteren te zijn aangekomen en zaterdag weer terug te vliegen, maar op het laatste moment besloot ik van de reis af te zien.
Er verschenen in de pers namelijk wat berichten over een naar virus in China en ik wilde de ontwikkeling daarvan even afwachten... In gedachten zag ik op vliegvelden (Aziatische) mensen met mondkapjes lopen en dat gaf me geen goed gevoel. Ik verbeeld me niks en ben absoluut niet iemand die beweert de toekomst te kunnen voorspellen. En natuurlijk voorzag ik de huidige wereldwijde crisis absoluut niet. Maar wat ben ik blij dat ik m'n gevoel volgde en besloot die reis en het hotel toch nog maar niet te boeken!

Begrijp me goed: ik had nu graag op Fisherman's Wharf tussen de luie zeehonden gelopen of in Alcatraz gezien wat een lockdown écht inhoudt. Maar reizen zit er helaas nu en voorlopig niet in, en al helemaal niet naar het andere eind van de wereld. De Golden gate Bridge is nu echt een bridge too far. Ineens herinnerde ik me dat ik een aantal jaar terug tijdens mijn bezoek aan Lissabon wel de Ponte 25 de Abril - een exacte kopie van de Golden Gate Bridge - heb gefilmd. Maar een kopie is toch wat anders dan het origineel.
Ach ja, dat het nog een poosje duurt voor we kunnen afreizen naar San Francisco heeft ook z'n voordelen. In zijn welbekende hit uit eind jaren zestig raadt Scott McKenzie mensen die naar San Francisco reizen aan om bloemen in het haar te steken. Dat gaat me echt niet lukken, maar als ik nou van de tondeuse afblijf zo lang als de kappers dicht moeten blijven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten