donderdag 7 maart 2019

Baarden

De baard is hot, vandaag de dag. Een jaar of vier terug vroeg ik me kijkend naar de reclames van opticien Eye Wish (over aandacht) en opleidingsinstituut NCOI ('hoe hoog leg jij de lat?') daadwerkelijk af waarom daarin mannen met baarden 'interessant' liepen te doen. Was het aandachttrekkerij en waren ze van latje getikt? Maar anno 2019 barst het van de baarden, op straat en op tv. M'n broer heeft een volle baard en zelfs m'n zoon heeft tegenwoordig een behaarde kin en bovenlip. En begrijp me goed: iedereen moet dat vooral zelf weten! Nu ook ik aan het fenomeen 'baard' gewend ben zie ik dat het iemand best goed kan staan. Het doet me alleen wel denken aan de jaren tachtig, waarin de snor net zo populair was als de baard nu. Wanneer we vandaag de dag films of foto's uit die periode zien denkt menigeen 'kijk nou toch, waarom al die snorren!?' Stiekem kan ik me nu al verheugen op de tijd waarop we terugkijken naar de huidige (eind) jaren tien en denken 'kijk nou toch, waarom al die baarden!?'

Ikzelf heb niet de behoefte om een baard te laten staan. In het weekend 'vergeet' ik me regelmatig te scheren en in de zomervakantie loop ik soms met een stoppelbaardje van een week (of iets langer) rond, maar na een paar dagen stoor ik me aan gekriebel en geplak en pak ik m'n scheermes weer. Het is overigens niet zo dat ik scheren zo'n lolletje vind. Vooral 's morgens, met een nog slaperig hoofd, valt het me niet mee... Na een hete douche gaat het me het beste af, omdat dan de poriën open staan en het mesje over m'n kin glijdt. Vervelend is dan alleen wel dat de spiegel beslagen is.
En die dan met m'n handen of met een doekje met Glassex droog en schoon vegen lukt niet. Maar laatst hoorde ik op tv 'de tip': je krijgt de spiegel in één keer droog en helder door er scheerschuim op te smeren. Ik probeerde het en was aangenaam verrast. Dát ga ik vaker doen. Niet té vaak natuurlijk, want dan hou ik niet voldoende scheerschuim over voor m'n gezicht. Of misschien moet ik voor m'n gezicht dan die Glassex gebruiken. Wie weet wat voor een sexy look dat deze gladde jongen geeft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten