donderdag 19 januari 2017

Simpel stukje

Een paar dagen terug nog dacht ik vandaag een stukje te kunnen schrijven over de heroïsche schaatstocht die ik deze week zou hebben gereden. Er werden namelijk ijskoude nachten aangekondigd die zouden leiden tot een dikke laag natuurijs. Maar nee hoor... ondanks de vorst van de afgelopen dagen is het ijs niet dik genoeg en vandaag komt de temperatuur al weer boven nul.

Dus schrijf ik maar iets over de vloeibare variant van ijs. Over een zwembad bijvoorbeeld en over de action-cam die Bastiaan en ik laatst bij ons hadden toen we daarheen gingen. We kwamen er achter dat een waterglijbaan best leuk kan zijn, maar dat het meenemen van zo'n action-cam het geheel een extra dimensie geeft.

Het was vooral voor Bastiaan een reden om nóg meer dan normaal gesproken de glijbaan op allerlei manieren af te dalen. En hoewel ik minder vaak dan hij de trap beklom, kon ik natuurlijk niet achterblijven. Als men dan tóch zegt dat mannen nou eenmaal altijd kinderen blijven, kan je je er het beste ook maar naar gedragen.

We hadden in ieder geval de grootste lol. En bij het terugkijken van de filmpjes wéér! Ik heb niet de behoefte om filmpjes van mezelf in zwembroek op internet te zetten en het bleek lastig om van de opnames van de glijbaan-afdalingen screen-shots te maken, maar ik vond wel wat beelden die een goed beeld geven van onze experimenten met de camera.


Ik realiseer me dat ik deze week een kort simpel stukje heb geschreven waar niet écht goed over nagedacht is. Maar dat past prima bij deze week. Morgen komt in Amerika immers een man aan de macht die ook allerlei korte tekstjes de wereld in stuurt zonder dat hij er goed over heeft nagedacht.

Hoe zou híj er trouwens onder water uitzien...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten