donderdag 2 april 2015

Uurtje verschil

Misschien lag het aan dat uurtje dat we sinds het ingaan van de zomertijd afgelopen weekend tekort komen. Of het kwam door het tijdens de storm naar kantoor en naar huis fietsen. Of was het de 'droge' warmte op m'n werkplek? Feit was in ieder geval dat ik dinsdag met koppijn thuis kwam. En dat terwijl we 's avonds naar een presentatie moesten op Bastiaan's school.

Ik slikte een paracetamol, bracht Bastiaan alvast naar school voor de generale repetItie en dook daarna m'n bed in om m'n ogen even te kunnen sluiten. Ik had blijkbaar tijd genoeg. Want ik dacht gelezen te hebben dat de presentatie om 7 uur begon, maar mijn echtgenote en zoon verzekerden me dat acht uur op de uitnodiging had gestaan. Ze vertelden het zó overtuigend (en ik was zó verheugd dat ik rustig de paracetamol zijn werk kon laten doen) dat ik ze graag geloofde.

Maar net toen ik afdaalde in dromenland hoorde ik Wilma m'n naam roepen. 'Marco, we moeten naar school! Het begint om 7 uur! Bastiaan belde net!'
Ik keek op m'n horloge en zag dat het 3 voor 7 was. De adrenalinestoot verjoeg in één keer m'n hoofdpijn. En blijkbaar voltrok zich ook bij mijn echtgenote een soortgelijk wonder. Want normaliter zit ik me altijd op te vreten in de auto wachtend op zoon en vrouw, maar nu zaten Wilma en ik in no-time omgekleed en wel in de auto.

Na een 'Fast and Furious-ritje' liepen we tien minuten later de aula binnen, waar Bastiaan nét op het podium werd geïnterviewd over de schoolreis naar Londen van een poosje terug. Men 'speelde' een aflevering van 'De Wereld Draait Door' (of eigenlijk 'The World Keeps Turning', want het was in het Engels). Gelukkig spraken ze niet zo snel als Matthijs van Nieuwkerk, want dan waren ze al klaar geweest toen wij binnenkwamen. 

Na DWDD (TWKT) werd ons verteld wat wordt gedaan in klas 4, 5 en 6 van het tweetalig onderwijs. Het ging over het behalen van een Cambridge English Advanced-certificaat (in december), over het daarna kunnen kiezen voor een 'International Baccalaureate' en over een stageweek bij een gastgezin en een 'engelstalig bedrijf' ergens in de wereld in klas 5.

Ja, die slimme gozer gaat nog wat beleven de komende jaren.

Maar ik ga hem eerst leren om goed de tijden te lezen die staan op de briefjes die hij mee naar huis neemt.
Want als ik nog een paar keer zo abrupt uit m'n schoonheidsslaapje wordt gerukt omdat we tóch een uurtje eerder op school moeten verschijnen dan Draait Deze Vader Door (DVDD)...