donderdag 12 maart 2015

Winkelwagen

Heel af en toe ga ik zondags in m'n eentje nog even naar een supermarkt die op 'de dag des Heeren' open is. In die PLUS-supermarkt staat bij de ingang een kartonnen bord waarop met viltstift het verzoek staat om de winkelwagentjes terug te brengen. Ook worden mensen aangemoedigd om de supermarkt te melden waar zij winkelwagentjes hebben zien staan. Blijkbaar verdwijnen er in die buurt karretjes in het illegale circuit...

Toen ik afgelopen zondag die winkel uit liep en mijn karretje keurig in de daartoe bestemde rij wilde zetten ontstond een 'probleem'.
Het karretje waar ik mijn karretje moest inschuiven was niet in het karretje dáárvoor geschoven, maar stond dwars ervoor geparkeerd.
Wél was het kettinkje in de muntjeshouder van dat andere karretje gestopt, zodat ik de foutparkeerder niet even kon wegduwen. En ik had geen geld of muntje bij me om die kar los te maken om hem alsnog goed in de rij te schuiven (snapt u het nog?).

Er kwam een andere man aanlopen die net als ik zijn karretje in de rij wilde schuiven en met hetzelfde probleem werd geconfronteerd. En ook hij had geen kleingeld bij zich. Na even samen te hebben gemopperd kwamen we al snel op het lumineuze idee om onze twee karretjes alvast in elkaar te schuiven, waardoor er één muntje vrij kwam waarmee we de foutparkeerder konden 'ontkoppelen'. Die kar konden we toen goed in de rij zetten waarna we daar onze karren in konden schuiven.

We lachten en concludeerden dat we eigenlijk een soort van Rubik-puzzel hadden opgelost.
Zou de supermarkt daarom zo veel karretjes kwijt zijn, bedacht ik later. Eind van het jaar toch maar eens opletten of er niet een rij winkelwagentjes ergens als kado onder de kerstboom staat...