donderdag 18 december 2014

Pom-pom, dub-a-dub en ho-ho

'Pom-pom-pom-pom' klonk het op m'n koptelefoontje terwijl ik de hond vanavond uitliet. Eeeh... de hond én de kat, bedoel ik. Want telkens wanneer ik tegenwoordig m'n jas aantrek om nog even een blokje-om te gaan met onze Jack Russel Moos, wordt ook kat Sam wakker en spurt hij naar buiten om een rondje mee te lopen.

Dus ook vanavond, met 'Lonely this christmas' van Mud op Sky Radio.
Moos loopt altijd keurig naast me en stopt hooguit even om een poot op te tillen, maar Sam lijkt met een heel lang elastiek aan mij te zijn vastgemaakt. Eerst blijft hij achter, waarna hij vervolgens als door een katapult afgeschoten langs me heen schiet.
En terwijl ik luister naar 'Dub-a-dub-a-dum-dum' van 'Stop the Cavalry' (Jona Lewie) trekt Sam zich niets aan van die vredelievende teksten maar verstopt hij zich achter een heg, om van daaruit een verrassingsaanval op de onverstoorbare Moos uit te voeren.

Zo loop ik op deze donkere en stormachtige decemberavonden soms in m'n eentje te lachen om de koddige taferelen die mijn hond en kat beleven.
Dus mochten jullie 's avonds soms buiten 'Ho-ho-ho' horen, dan kan je ervan uitgaan dat het de kerstman met zijn slee is, maar horen jullie 'ha-ha-ha', dan is het misschien rednosed Marco met zíjn twee rendieren...