donderdag 18 juli 2013

Knopjes

Een paar dagen terug brak ineens tijdens het poetsen van mijn tanden het roterende kopje van mijn elektrische tandenborstel af. Ik schrok en haalde het borsteltje uit mijn mond. Toen Bastiaan mijn gestommel hoorde en de badkamer binnenkwam, zag hij me verwoede pogingen doen om de nog herriemakende borstel uit te krijgen. Maar hoe vaak ik ook op het knopje drukte, het lukte me niet. Ik had me er inmiddels al bij neergelegd het apparaat dan maar net zo lang te laten zoemen tot de batterij leeg was toen ik het advies kreeg het knopje eronder eens in te drukken. Tsja...

Diezelfde middag waren Wilma en Bastiaan druk met een of ander Wii-spel in de weer toen ik de kamer binnenkwam. 'Heb je zin om mee te doen, Marco?', vroeg Wilma, terwijl ze beiden met zowel hun rechter- als linkerhand allerlei handelingen op de remotes zaten te verrichten.
'Nou nee joh, doen jullie het maar lekker met z'n tweetjes', antwoordde ik. 'Pappa heeft niet zo veel met al die verschillende knopjes' zei m'n zoon.
'En dat is waar. Want ik ben tegenwoordig al blij dat ik m'n tandenborstel uitkrijg.