donderdag 16 augustus 2012

Super supermarkt

Er moesten nog wat kleine boodschapjes worden gedaan op onze laatste vakantiedag. Eigenlijk hadden we alleen een halfje wit, halfje bruin en een krantje nodig. Ik stelde voor dat ik dat wel zou doen aan het einde van het fietstochtje dat ik mezelf vandaag had beloofd. Na een fraai ritje door bossen, langs de heide en door het boer'n platteland fietste ik het dorpje Reuver in en ontdekte ik een vestiging van de in Limburg bekende supermarktketen Jan Linders.

Ik had door de fietstocht flinke trek gekregen dus nam me voor om ook het rek met koeken en andere snacks even grondig te gaan bestuderen. 'Welkom in de beste supermarkt van Nederland', zag ik op een groot spandoek staan toen ik de winkel binnenstapte. Dat beloofde dus wat!

En inderdaad: ik viel met m'n neus in de ... vlaai. Ik was nog niet binnen of ik werd - net als de andere klanten - getrakteerd op een grote punt Limburgse vlaai en een kop koffie.
Volledig voldaan (en waarschijnlijk met enkele vlaaikruimels nog plakkend aan mijn mondhoeken) verliet ik na een poosje de 'smikkelhoek' en rekende ik mijn boodschappen af bij de kassa.
Dankzij het statiegeld van de lege flessen die ik vanmorgen in mijn fietstas had gestopt én een AD-bon voor een krant kreeg ik bij m'n twee halve broden en de krant nog 20 cent toe.

Dus even later stapte ik een flinke vlaai-punt, een kop koffie, twee halve broden, een krant én twintig cent rijker de supermarkt weer uit. Ik ken niet alle supermarkten in Nederland, maar deze is was inderdaad top. Ik gun ze betere klanten dan een gierige Hollander op z'n fiets...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten