donderdag 29 maart 2012

Windows

Nog niet zo lang geleden realiseerde ik me ineens dat ik al bijna vijf jaar elke week een stukje op mijn weblog schrijf en dat ik dus ongeveer bij 250 stukjes zou zitten. Wat zou het chic zijn om die 250 creatieve uitbarstingen te bundelen in een heus boekje!

Maar hoe maak je zo’n boekwerk? Ik besloot een duik te nemen in het world wide web en kwam enkele websites tegen van bedrijven die boeken vormgeven en drukken. En voor ik het wist raakte ik bijna verstrikt in de vele keuzes die er gemaakt moeten worden (omvang, dikte, papier, opmaak, omslag en ga zo maar door…). Pff, ingewikkeld allemaal. Ik besloot het maar op de lange baan te gooien.
Een paar weken terug werd ik geïnterviewd door iemand die een boekje zou gaan maken over het hoofd van mijn afdeling, die helaas om gezondheidsredenen heeft moeten stoppen met werken. Na relevante en vooral leuke voorvallen met hem tegen haar te hebben verteld, vroeg ik haar waar ze het boekje liet fabriceren. Dat liet ze doen door een bedrijfje in Capelle aan den IJssel, zei ze me. ‘Da’s toeval, want daar woon ik’ antwoordde ik.
Enfin, laat ik het verder maar kort houden. Het kwam er uiteindelijk op neer dat in dit geval mijn zoektochten op het world wide web niet nodig waren geweest.

Zittend achter mijn bureau had ik niet Windows moeten opstarten, maar had ik door mijn eigen windows naar buiten moeten kijken. Schuin tussen twee huizen door kijk ik dan op een klein bedrijventerrein, en een van de eerste bedrijfjes die je daar tegenkomt, verzorgt onder meer druk- en printwerk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten