woensdag 3 augustus 2011

Boog

De camping waar we deze zomer verbleven had een uitgebreid animatieprogramma. Er was vanalles te doen. Zo stond een paar keer in de week boogschieten op het programma (waarbij het overigens de bedoeling is dat je een pijl schiet,en niet de boog).
Het mannelijk deel van ons gezelschap besloot eens een kijkje te gaan nemen en nadat eerst de drie kinderen (met wisselend succes) enkele pijlen op of in de richting van het bord hadden geschoten besloten mijn zwager Frans en ik ook een poging te ondernemen.

Nadat m'n zwager twee van de drie pijlen in het bord had gemikt was het even later mijn beurt. Ik nam me voor de boog flink te spannen, zodat ik als een echte Robin Hood met een goedgeplaatst schot een onuitwisbare indruk zou maken op mijn zoon en neefjes. Vlak nadat de instructeur 'tyr' riep liet ik de pijl los en joeg ik hem - als enige op de avond - over het doek dat achter de borden was gespannen. Ik leek in niets op Robin Hood; dit schot was pet.

Met m'n tweede en derde schot scoorde ik trouwens wel wat punten, maar ik moet toch constateren dat ik niet voor indiaan in de wieg ben gelegd. Nu was het eerst zoeken geblazen naar de eerste pijl, die ergens in het weiland was geland. Toen m'n meezoekende zwager vroeg waar hij ongeveer moest kijken wilde ik eerst flauw 'de pijl volgen' antwoorden. Uiteindelijk vond hij 'm, tientallen meters verder tussen het hoge gras. Nou ja, je kan het ook zo zien: als daar toevallig een cowboy had gelopen, had ik hem toch maar mooi te grazen genomen...

En dat alleen maar omdat ik te veel kracht had gezet. En ik had moeten weten dat zeker tijdens de vakantie de boog niet te gespannen moet staan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten