donderdag 21 oktober 2010

Afscheid

Zo'n drie-en-een-half jaar geleden nam ik me voor om elke week een kort stukje te schrijven over kleine, grappige voorvalletjes die zich recent of in het verleden hebben voorgedaan in onze nabijheid. Of over iets dat op zich niet grappig is, maar waar wel een leuke (of leuk bedoelde) draai aan kan worden gegeven.

Tot op heden heb ik nog niet verstek moeten laten gaan, ookal moest de inspiratie soms uit het puntje van m'n gote teen naar m'n hersenen toe worden gehaald. Deze week is dat anders. Vorig jaar september werd duidelijk dat mijn schoonmoeder ziek was en begin deze week - in de nacht van maandag op dinsdag - heeft ze haar lange, moedige strijd opgegeven.

We weten dat dit het beste voor haar is, maar het blijft moeilijk. Deze week staat, zoals Bastiaan dat zo mooi omschreef, 'in het teken van afscheid nemen van een dierbare'. En daar kan ik nu met de beste wil van de wereld geen leuke draai aan geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten