zondag 1 augustus 2010

Urinoir

Op Schiphol heb je van die urinoirs waarin een plaatje van een vliegje aan de binnenkant ervan is gefabriceerd, dat verkleurt als erop gepiest wordt. Een slimmigheidje dat ervoor zorgt dat de mannen daarop gaan richten en daardoor minder (letterlijk) naast de pot piesen. Maar onlangs ontdekte ik in het toilet van een camping-restaurantje een nieuwe variant ervan. Al was het WK inmiddels afgelopen, in het urinoir was een compleet voetbaldoel, met een bal in de kruising, neergezet.

Door tegen de bal te plassen drukte je hem in het doel (zo was te constateren zonder moderne technische hulpmiddelen).


Ik scoorde goal na goal. Daar wil ik niet over opscheppen of er iets mee suggereren, zéker niet nu kleine Wesley Sneijder onze topscorer in Zuid-afrika is geworden. Maar ik bedacht me wél dat ik nu eigenlijk hetzelfde deed als Jack van Gelder, Johan Derksen en René van der Gijp weken lang avond aan avond hebben gedaan: Een beetje zeiken over voetbal...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten