donderdag 22 april 2010

Spiritualiteit

Omdat ik de slechte gewoonte heb om het scherm van mijn GSM te beschadigen, heeft Wilma een handig hoesje voor m'n mobieltje gehaakt. En op verzoek van een paar collega´s is ze ook voor hen aan de slag gegaan. Daarbij stelde ze voor om voor een van hen een hoesje in regenboogkleuren te haken. Ik vond dat opvallend, want toevallig schilderde die collega vorige week tijdens een workshop een regenboog. Een knap staaltje van 'het zesde zintuig'!
Later gaf Wilma aan dat ze op een regenboog kwam omdat mijn collega veel met spirituele zaken bezig is en een regenboog daarbij een speciale betekenis heeft. Zelf heeft ze ook wel wat met 'het spirituele', ze zegt wel vaker dingen te kunnen 'voorvoelen'. Ikzelf heb er echter niet zo veel mee, hoewel ik moet bekennen dat sommige mensen gaven hebben die ik niet kan verklaren.

Overigens schilderde ikzelf tijdens die workshop een landschap met ondergaande zon. Een simpel schilderijtje in de categorie leuk geprobeerd, zeg maar. Thuis werd ik voorzichtig met mijn kunstwerk gecomplimenteerd, maar werd wel opgemerkt dat de lucht bij de ondergaande zon wat te rood was. Ik moest toegeven dat zo´n rooie lucht inderdaad niet vaak voorkomt. Tot de dag erna een IJslandse vulkaan grote aswolken de lucht inspuugde..!


Heb ik dan zelf ook meer met spiritualiteit dan ik denk? Ik zie ook geen vliegtuigstrepen op het doek staan..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten