donderdag 25 juni 2009

Tijd

'Een jaar duurt eigenlijk best wel lang hè pap', zei Bastiaan laatst tegen me. 'Ja nou' antwoorde ik voor ik er erg in had. Om me daarna te realiseren dat dat nou juist iets is waar kinderen en volwassenen heel anders over denken.

Zo leek de laatste zomervakantie Bastiaan al wel twee jaar geleden, terwijl ik zelf het gevoel heb dat dat nog geen half jaartje terug was.
Ik vertelde Bastiaan ook dat het als je ouder wordt lijkt of de tijd steeds sneller gaat.
Lachend keek hij me aan. 'Dus jij ziet alles nu alsof je een video zit te kijken met de knop snel vooruitspoelen ingedrukt' zei hij...

Da's nou ook weer niet waar, dacht ik toen. Maar wat zou ik die video soms graag even op pauze willen zetten of een stukje willen terugspoelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten