donderdag 12 maart 2009

Voorjaar

Ik las in de krant dat het voorjaar dit jaar anderhalve maand langer op zich laat wachten dan vorig jaar. Vanwege de koude winter zullen bijvoorbeeld vlinders zich later laten zien en zullen de struiken en bomen minder snel uitlopen.
Maar ik heb gemerkt dat niet de hele natuur zich wat van deze vertraging aantrekt. Vorige week was ik een paar dagen met mijn collega's op retraite in de bossen bij Goirle (aan de Belgische grens) en daar stikte het – vooral in de eetzaal en de slaapkamers - van de vliegen. Honderden waren het er. Terwijl we zaten te eten moesten de schalen op tafel met servetjes worden afgedekt.

Toen ik 's avonds thuis mijn toilettas opende kwam er een dikke vlieg uitvliegen, die vervolgens een paar dagen in onze huiskamer op het plafond heeft gebivakkeerd. Van mijn collega’s hoorde ik soortgelijke verhalen. Ach, het is natuurlijk vervelend, maar je kan het ook positief bekijken. Zo is er na thuiskomst tenminste iets van de retraite blijven hangen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten