woensdag 3 september 2008

Grof

Die reclame van dat gezin dat op weg is naar de camping in Zuid Europa, met 'die vervelende Bassie en Adriaan' op de draagbare DVD-speler is voor mij heel herkenbaar. Gisteren, op weg naar Parijs, kwam er bij tijd en wijle ook heel wat tekenfilm-herrie vanaf de achterbank.
Maar ik mopper daar niet over, want ik heb geen enkel recht van spreken. Toen ik als tiener met m'n ouders mee op vakantie ging, maakte ik het namelijk ook vaak erg bont. Muziek-gek als ik was, en grote fan van het échte radio Veronica, stelde ik voor de vakantie altijd mijn eigen hitparade samen, die ik onderweg naar Spanje of Frankrijk afspeelde op mijn cassetterecorder. En daarbij werd de volumeknop natuurlijk grof ver opengedraaid. Bovendien had ik via de walkie-talkie regelmatig contact met m'n neef in de auto voor of achter me. M'n oom en tante hadden op hun achterbank te maken met eenzelfde soort grof geschut. Ook dáár werd met veel kabaal een hitlijst afgewerkt.

Dus nogmaals: ik mag niet mopperen. Maar toen er gisteren toch wel erg veel lawaai uit de DVD-speler kwam en Wilma vroeg wat dat was, antwoorde Bastiaan 'Valt wel mee hoor' en verwijzend naar de beeltenissen van de Kijkwijzer, zei hij 'het is een serie met grof taalgebruik voor alle leeftijden'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten