donderdag 21 februari 2008

Neus

Er wordt wat afgekucht en gehoest in Nederland, op dit moment. De winter loopt op z'n laatste benen, en iedereen is toe aan het voorjaar.
Bastiaan is vorige week ook van school thuisgebleven. Daar zat ook weinig fut in..
Toen hij op een avond naar bed ging wilde ik 'm wat neusspray toedienen, maar dat wilde hij niet. Een kind vindt het geloof ik helemaal niet erg om de hele nacht door de mond adem te halen omdat de neus dicht zit..
Ik wel. Dus toen ik 's avonds in bed stapte en ontdekte dat mijn neus ook vol zat, besloot ik dan zelf maar de spray te gebruiken. Ik hobbelde naar de badkamer, deed het doosje open, haalde het dopje van het tuutje, stopte het spuitje in m’n neus en drukte erop.. AAAII !!! Dat prikkelde enorm!
Wat bleek: in het doosje neusspray zat een verkeerd flaconnetje; een met OORspray. En heftige troep dat bedoeld is om hardnekkig vastgekoekt oorsmeer te verwijderen is vrij heavy op het moment dat je het gebruikt voor de binnenkant van je gevoelige reukorgaan, neem dat maar van mij aan.
Ik stopte m’n neus onder de kraan om hem vol te zuigen met water en deed mijn best om zo veel mogelijk onsmakelijke geluiden te maken om mijn neus weer een beetje leeg te krijgen. En uiteindelijk mocht het resultaat er best zijn. Mijn heftig tintelende neus was helemaal leeg.
Toch doe ik het de volgende keer niet nog een keer op deze mannier. Want oorspray in je neus, dat hoort (!) niet.
Tot zo ver dit neus- en oorlog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten