zaterdag 28 juli 2007

Sportzomer

Morgen is de laatste dag van de Tour de France, misschien wel de allerlaatste zelfs... Want wat was het weer een gedoe, met gedrogeerde en liegende renners. Ik kocht gisteren een boek 'hoe leg ik de Tour de France uit aan kinderen', en dat is eigenlijk al een soort geschiedenisboek voor mijn gevoel. En science-fiction, want volgens mij is het allemaal niet uit te leggen.

Enfin (mooi Frans woord), mocht de Tour verdwijnen, ik vind dat in ieder geval dat 'Studio Sportzomer, de Avondetappe' moet blijven. Want ondanks het beroerde weer in Nederland kom ik elke avond toch even in vakantiestemming, wanneer ik Mart Smeets met een aantal gasten en een glas wijn zie babbelen op een pittoresk kasteelpleintje. En dat fietsen is eigenlijk helemaal niet belangrijk. Misschien moeten ze in het vervolg een driewekelijks petanque-toernooi verslaan of zo (maar dan niet op de Col d'Aubisque, want het is ver hoor naar het dal als je je bal te hard gooit). En voor de mensen die petanque geen echte sport vinden, noemen we het voortaan Studio Wordtzomer, want zo houden we de moed erin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten