woensdag 25 juli 2007

Smaak

Terwijl ik dit zit te tikken, neem ik af en toe een hapje van de pizzapunt die voor me ligt. Vanavond aten we pizza en er zijn een paar puntjes overgebleven. Wat later op de avond biedt de magnetron dan uitkomst. Wel is het zo dat een in de magnetron opgewarmde pizzapunt slapjes wordt; het krokante-knapperige is er wel vanaf.

Mij maakt dat echter niets uit, want ik heb geen smaak.. Dat is geen interessant-doenerij ofzo van mij, maar het is een feit dat alweer enige tijd geleden -door middel van een soort wetenschappelijk experiment- is bewezen.

Wilma en ik kwamen aan het eind van een zomerse dag langs de McDonalds bij ons in de buurt en besloten bij de McDrive een milkshake te halen. Wilma bestelde chocoladesmaak en ik een banaan-shake. Thuis aangekomen vroeg Wilma op een gegeven moment waar haar milkshake was en bleek dat ik die lekker zat leeg te drinken. Geen moment had ik me erover verbaasd dat die banaan wel erg naar chocolade smaakte; iets waar Wilma zich absoluut geen voorstelling van kon maken...

Het zal misschien een week of twee later zijn geweest toen Wilma met een vriendin naar de videotheek gingen om een film te huren. De McDonalds is daar vlak naast, dus hadden ze als verrassing milkshakes voor ons drietjes meegenomen. Ik was dat hele gedoe over die milkshakes van twee weken geleden al lang weer vergeten en zakte op de bank onderuit om de film te gaan bekijken, af en toe zuigend aan het rietje.

Na een poosje begonnen de twee dames steeds meer te fluisteren en te giegelen. Ik keek verbaasd op, waarna ze me vroegen welke milkshake-smaak ik proefde... En het klinkt lullig, maar ik moest het antwoord daarop schuldig blijven. Het was lekker, dat wel, maar vooral ook nog erg dik en koud... maar wat voor smaak het nou was....?

Toen bleek dat ze bij de McDonalds hadden gevraagd om vier verschillende smaken in een milkshake te doen: aardbei, banaan, chocolade en vanille! Het bewijs was hiermee geleverd: ik heb geen smaak!

De vraag is nu of ik ermee zit. Nee dus; ik maak er geen punt van. En over een punt gesproken, die taaie pizzapunt is inmiddels op. Het was trouwens een Hawaii-pizza, dus hij zal wel naar ananas hebben gesmaakt, neem ik aan. Lekker!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten