donderdag 20 september 2012

English

'Als er wat is stuur je maar een Whatsappje. Maar ga om half negen naar bed en om 9 uur doe je het licht uit' zeiden we tegen Bastiaan voordat we naar de ouderavond vertrokken. 'En mag ik dan tot half negen Wii-en?' vroeg hij daarop, waarop wij instemmend reageerden.
En toen we een poosje erna aandachtig naar de mentor van Bastiaan's klas zaten te luisteren voelde ik mijn smartphone trillen in mijn binnenzak.
'SHIT', las ik op m'n schermpje. 'Wat is er?' tikte ik stiekem, luisterend naar de mentor.
'Ik moet m'n Engels nog doen!!!' antwoordde Bas, waarop ik typte 'ga maar ff doen dan'.
'Hoe laat dan naar bed?'. 'Op de tijd die mamma zei'.
'Dat is het al bijna en dan heb ik geen tijd meer voor de Wii' las ik vervolgens, waarna ik verontwaardigd 'Het is pas half 8 hoor!!' tikte. 'En nou stil!', voegde ik er bozig aan toe, want ik miste ondertussen een groot deel van het verhaal van de meester.

Twintig minuten later, iets voor 8 uur, trilde m'n binnenzak opnieuw. 'Lig in bed, ga nu lezen. Hoe laat boek dicht? Sorry voor het storen!!!' 'Je hebt nog een UUR' tikte ik terug, waarop Bas antwoordde 'Aargh het is acht uur!!! Hahahaha oo shit he-le-maal vergeten!!! Ooooh!!! Thx 4 telling me!!! Ik zet de Wii meteen weer aan.'

Wilma, die al die tijd wél aandachtig naar Bastiaan's meester had geluisterd, keek me aan en zag me glimlachen. Meneer had dus in nog geen twintig minuten z'n engels gedaan, zich omgekleed en z'n tanden gepoetst, dacht ik bij mezelf. Normaal gesproken doet hij over omkleden en poetsen alleen al bijna zo lang (al overdrijf ik nu iets). Dus hoeveel tijd zou hij nu aan zijn engelse huiswerk hebben besteed..?

Inmiddels kennen we het cijfer voor Bastiaan's eerste schriftelijke overhoring Engels: een tien! Klokkijken in het engels zal wel geen onderdeel van de leerstof zijn geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten